Veel voorkomende fouten bij zoekmachine optimalisatie (SEO)

Niet alleen wordt er steeds meer informatie online opgezocht als nooit tevoren, nieuwe websites schieten uit de grond als paddenstoelen. Hierdoor is het steeds moeilijker om een hogere positie of ranking te krijgen bij een zoekmachine. Dit is wel mogelijk door middel van zoekmachine optimalisatie. Google verwerkt jaarlijks ongeveer zo’n 2,5 biljoen zoekopdrachten en heeft daarmee het grootste marktaandeel van zoekmachines in handen, zo’n 92,7%. Dat zijn nogal veel mensen die op zoek zijn naar informatie en dus ook een hele hoop potentiële klanten om te bereiken. 

Wat is zoekmachine optimalisatie?

Onder de term zoekmachine optimalisatie wordt verstaan de inhoud die van een website zo wordt aangepakt dat deze website hoger in de zoekresultaten van een zoekmachine zoals Google of Bing terechtkomt, bij voorkeur natuurlijk alle zoekmachines inclusief ecosia. 

 

Wat is er zo belangrijk aan SEO?

SEO staat voor Search Engine Optimization, Zoekmachine optimalisatie, en veranderd voortdurend met haar regels en technieken. SEO is belangrijk voor de vindbaarheid van je website. Als je veel tijd en aandacht besteed aan je website wil je natuurlijk wel graag dat deze goed gevonden komt, een feestje waar niemand iets vanaf weet is namelijk net zo vervelend. Om te zorgen dat internetgebruikers daadwerkelijk op jouw site terecht komen moet je je webpagina’s zo veel mogelijk worden geoptimaliseerd. Mocht je dit zelf erg lastig vinden dan kan je altijd nog een digital marketing agency kunnen inschakelen die hierbij kunnen helpen. 

De meest voorkomende fouten

Fout 1: Het gebruiken van tekst in een afbeelding

Afbeeldingen zijn vaak ideaal om rust en ruimte te creëren in grote lappen tekst. Dit zorgt voor een fijne, simpele en schone layout. Vaak trekken deze Afbeeldingen ook nog eens veel aandacht. Let hierbij dus wel op dat zoekmachines enkel en alleen de tekst op een webpagina beoordelen, hierbij telt de tekst in een afbeelding dus niet.

Fout 2: Het proppen van zoveel mogelijk keywords in je informatie

Het proppen van keywords, of keyword stuffing is het verschijnsel wanneer content schrijvers teveel termen proberen te proppen in een tekst. Dit is vaak met de poging om hoger te komen in de google search resultaten. Echter heeft dit vaak het tegengestelde effect. Ook zorgt dit voor een vreselijk en stroef lopende tekst waarbij veel bezoekers snel afhaken. 

Schrijf je content dus op een natuurlijke manier wat gemakkelijk te lezen is voor bezoekers. Iets waarbij mensen hun aandacht bij de tekst kunnen houden. Vermijd hierbij het overmatig herhalen van dingen en het proppen van te veel kernwoorden.

More from author

Gerelateerde artikelen

Recente berichten

Hoe kun je je bezoekers nog beter informeren?

Wanneer je een bedrijf hebt, dan is de kans groot dat je, met enige regelmaat, bezoekers ontvangt. Je kunt dan een infozuil neerzetten bij...

Starten als zzp’er? Zo doe je dat.

Hoewel veel mensen bekend zijn met de term zzp is het nog niet voor iedereen duidelijk wat je als zzp’er precies kunt doen, wat...

Verschillende redenen om de fiets te gebruiken in plaats van de auto

Het is van belang dat iedereen zijn of haar best doet voor een betere wereld. Per persoon is het natuurlijk verschillend op wat voor...