Hoe groothandels de coronacrisis door komen met behulp van B2B webshops

In maart begon de coronacrisis en sindsdien hebben veel ondernemers het meer dan moeilijk. Vooral ondernemers die hun producten eigenlijk altijd in grote mate fysiek aanboden, kwamen de afgelopen periode in grote problemen. Helaas is eiden van het coronavirus en de daarbij behorende crisis nog niet in zicht. Voor ondernemers en groothandelaren die hun spullen online willen verkopen, gloort er gelukkig wel weer hoop aan de horizon. Dat allemaal door speciale software die het mogelijk maakt om een webshop B2B efficiënt op te zetten en/of te beheren.

Het opzetten van een sterke webshop kan via gespecialiseerde software, waarmee een B2B e-commerce portal gemakkelijk en snel kan worden opgezet. Groothandelaren geven al hun klanten een apart ‘account’ in dit portal. Met de achterliggende software worden de verschillende portals binnen no-time exact ingericht voor een desbetreffende klant. Zo wordt het voorraadbeheer heel overzichtelijk weergegeven in dat portal, waardoor je direct weet wanneer je bij moet bestellen. Daarnaast worden vrijwel alle noodzakelijke onderdelen die komen kijken bij het runnen van een webshop overzichtelijk weergegeven. Denk hierbij bijvoorbeeld aan prijsvoorstellen, of persoonlijke aanbiedingen.

Dit proces gaat zo veel mogelijk automatisch, waardoor er een stuk minder menselijke handelingen uit het proces zijn gehaald en foutmarges geminimaliseerd worden. We weten allemaal dat fouten maken menselijk is, maar in het hele voorraadproces zijn deze fouten zeer onwenselijk. Door het geautomatiseerde proces wordt de kans op menselijke fouten tot een minimum beperkt.

Om even een voorbeeldje te geven

Snap je nog niet helemaal wat deze e-commerce portal precies doet? Begrijpelijk. Een voorbeeld om het wat duidelijker te maken: in de coronacrisis zijn veel mensen in de tuin gaan werken. Snoeien, poten, schoffelen: alles in de tuin werd in deze periode gedaan. Dat merkten ook de tuinwinkels. Hun voorraad harken, schoffels en maaimachines vlogen over de toonbank. Met behulp van een online portal hadden groothandelaren van tuinproducten heel snel inzichtelijk hoe het ging met de populaire producten van de desbetreffende tuinwinkels. Zodra de groothandel zag dat de heggenscharen veel werden verkocht, konden zij automatisch zorgen dat ze op tijd genoeg heggenscharen werden bijbesteld. Wanneer de tuinwinkel dan weer bij de groothandel aanklopte, waren er altijd genoeg heggenscharen op voorraad. Zo kon de groothandel direct en efficiënt verkopen aan de tuinwinkel, die op zijn beurt weer kon leveren aan de particulier.

Op deze manier wordt er niemand teleurgesteld. En tevredenheid is de leidraad voor succesvolle samenwerkingen, zowel tussen de groothandel en winkel als tussen de winkel en de particuliere klant. 

More from author

Gerelateerde artikelen

Recente berichten

Een goede letselschade advocaat Ermelo vinden?

Als je een goede letselschade advocaat Ermelo wil vinden is er een belangrijk aspect dat je moet weten. Om te beginnen is het belangrijk...

Hoe groothandels de coronacrisis door komen met behulp van B2B webshops

In maart begon de coronacrisis en sindsdien hebben veel ondernemers het meer dan moeilijk. Vooral ondernemers die hun producten eigenlijk altijd in grote mate...

Online casino: speel online kans spellen

Online casino: speel online kans spellen   Het spelen van online kans spellen is iets wat in de afgelopen jaar steeds meer wordt gedaan. Dit...